יום ראשון, 17 במרץ 2013

״המדריך למלשין״


״אל תאמר לכשאפנה אלשין שמא לא תפנה״ (אבות ב ד)

קשה ברגע אחד להפוך למלשן, קשה לזרוק חברים לתוך האש, וקשה להסתובב כל היום ולהציץ פנימה אל בתים של אנשים, עדיף לשכב במיטה ולשחק סוליטייר במחשב. אבל כשמכת מדינה כמו העלמת מיסים משתוללת, אי אפשר לעמוד מנגד. פילוסופיית המלשן היא הכרחית בשביל שתוכל לישון טוב בלילה מבלי לחלום איך בעולם אחר חברים שלך מלשינים עלייך. ברגעים של מצפון תמיד תוכל להתנחם בכך שאינך פקח חניה, אותו זן חסר לב שרק ממתין ״לדפוק״ דו״ח לעובר אורח מסכן, אתה לעומתו מתקן את המדינה.

הכן את עצמך נפשית, עמוד מול מראה וחזור שוב ושוב על המנטרה ״אני בן אדם טוב״, אל תתן לעובדות לבלבל אותך, גם לא לאותם אנשים פרימיטיביים שעינם רעה על מלשינים.

אתה מוכן? אם כן צא לדרך!

השתדל להשאר חבוי בין הצללים, אובייקט ההלשנה לא אמור לדעת שאתה קיים, שים משקפי שמש ותנסה לרחרח, טוב תמיד לקרוא איזה סיפור קצר של ארתור קונן דויל לפני היציאה לפעולה, כך חושיך יתחדדו ותוכל לתת את הדעת על פרטים קטנים, ממש כמו שרלוק הולמס.

אל תלשין על השכן שבדלת ליד, נכון שברשות המסים נותנים עשרים אחוז מהקנס למלשין, מה שיהפוך אותך למלך ליום אחד, אבל בל תשכח שהשכן המסכן יהיה חייב להשלים הכנסה בדרך כלשהי, ואתה מעלים המיסים הקרוב ביותר אליו.

אל תלשין על חבר שמכר לך אצבע חשיש או כמה ונראה לך שהוא מ״המעלימים״. בסוג עסקים שכאלו לא נהוג לתת קבלה ולא נהוג לשלם מס. במקרה שהחלטת בכל אופן ללכת ולהלשין, חיללת את ה׳ ועברת על ״חוק שימור החשיש״ חוק המגן גם על החומר וגם על המוכר.

אל תתחבר, לא לרשע, לא לשכנו ואף לא לצדיק, כל אחד מהם הוא ״מעלים מיסים פוטנציאלי״ ותמיד קל יותר להלשין על סתם אנשים מאשר על חברים. אם בכל זאת יש לך צורך נפשי בחיבור, עשה זאת עם הצדיק, השמועות אומרות ש״צדיקים״ מעלימי מיסים גדולים הם.

השכנה שגרה בבניין ממול קנתה פתאום שמפו יקר במיוחד, מוזר! הגיע הזמן להשתמש בצורה מוסרית יותר במשקפת שקנית לפני שנתיים. תבצע עיקוב לתוך המקלחת ותשווה מחירים. לפעמים המסמכים הכי חשובים נמצאים דווקא בחדר הזה.

אל תצפה שיענו לך מיד כשתתקשר אל ״קו הצדק״, משך ההמתנה ארוך, ישנם אנשים איכותיים רבים בחוץ, ומטרתם היחידה בחיים היא להלשין, כך שישנו הכרח לקום מוקדם בבוקר. אם באותו היום תכננת להתקשר גם לשירות הלקוחות של אורג׳ לברר למה שוב גבו ממך סתם כסף בדיוק כמו שעשו לך בחודש שעבר, עדיף שתוותר על ההלשנה, קנה בקבוק קולה גדול וחבילת סיגריות ותקווה שעד שתסיים אותם אורנג׳ יענו. באם לאו, חזור על פעולת הקנייה והעישון עד שנציג יתפנה לשירותך. אם שבוע שלם עבר ועדיין לא ענו לך, אל תתאבד, הם באים לבקר גם בקבר, עם חשבונית והוצאה לפועל.

רכבים נוצצים בעלי חלונות שחורים אינם ערובה למעלים מיסים אימתני, ייתכן שהם שייכים למנהלים בכירים ברשות המסים, לא כדאי להתחיל עם אנשים מהסוג הזה, גם לא כשהם מעלימים מס ועוד שטויות מסוג שכזה.

מלשינים וותיקים מעדיפים להתעסק עם עסקים גדולים, שם הכסף גדול יותר, מצד שני עסקים קטנים נזהרים פחות, על כן המלצת המדריך היא להתמקד דווקא בהם, בצורה כזאת שתוכל לנצל את
הזמן ולהלשין על שניים.

תדאג שמלשנים אחרים לא יעקבו אחריך, שמור מרחק סביר מכל האנשים שהכרת עד היום (אם בכלל). בצורה האבסורדית שהמדינה מתנהלת היום, כל אחד יכול להלשין, ותכלס׳ אם תשלם מיסים אין סיכוי שתצליח להסתדר כאן במדינה.

5 תגובות:

  1. זלמן אנלא מאמין אבל הצלחת לגרום לי לחכות כבר לאמרותיך השנונות עלה ורהצלח, העתיד עוד לפניך...

    השבמחק
  2. wow i like very much you put me in a differnt dimention

    השבמחק
  3. זלמן בוא נקים עסק הלשנות בקבלנות...

    השבמחק