יום שני, 5 במאי 2014

״אחי, תצפור חזק יותר״


פעם נולדה מדינה חדשה, מדינה כזאת שהיו כאלו שכבר חיכו לה אלפי שנה, מדינה שהייתה חלומו הרטוב מדמעות של היהודי בגלות, מדינה שהיה נדמה שהיא האוטופיה שעליה דיברו הנביאים, המשוררים, הסופרים, וגם סתם משוגעים.

אוטופיה קיימת בסיפורים ובשירים הרבה יותר ממה שהיא קיימת במציאות, והמדינה הקטנה הייתה מוכרחת להלחם שוב ושוב על מנת לשרוד ולהמשיך, וכך, על ראשיהם של הנופלים במלחמה המשיכה המדינה להתקיים, עוד קצת ועוד קצת.

המדינה הקטנה רצתה לזכור את הנופלים - לתת להם כבוד, הרי הם במותם נתנו לנו את החיים. ישבו ודנו ראשי המדינה והגיעו למסקנה שפעם בשנה תושמע צפירה, ואז, כשקול הצפירה יקרע את השמים כולם יעמדו, ויזכרו את הנופלים הקדושים.

רעיון בהחלט מיוחד, דקה של זכרון והרכנת ראש.

עברו שנים והצפירה נצפרת, לא רק לזיכרון, גם בדרום כשיש טילים, גם בבתי ספר כשעורכים כוננות שריפה, ועוד.

עברו שנים ואנשים איבדו את עצמם, אין להם יכולת לזכור, אלו תקועים בתוך האייפון ואלו תקועים בתוך האייפון, אלו הולכים דווקא כשיש צפירה ואלו מחפשים לצלם את אלו שדווקא הולכים בצפירה.

אם הצפירה נועדה בשביל לזכור נראה שכבר איבדנו את המטרה, האייפונים נמצאים בעמדת זינוק כשמתחילה הצפירה, המצלמות כבר זינקו עוד לפני שהתחילה הצפירה, וכמה אידיוטים מכינים את עצמם לקפיצות של מצווה אל מול המצלמות.

״אולי הגיע הזמן לשנות, להחליף את הצפירה במשהו אחר, שיתפוס את האנשים ויגרום להם ״לזכור״ לא רק לעמוד ולהתעסק באלף שטויות שהם לא הזכרון בעצמו״.

6 תגובות:

  1. לא חושבת שצריך להחליף את הצפירה.
    זה שאנשים משתעממים מכל דבר שלא קשור אליהם באופן אישי וממצים כל דבר ברגע זה לא אומר שצריך להעניק להם עוד דקה וחצי של אייפון.
    אתה יכול להציג רעיונות נוספים, אבל לא אלטרנטיבות. זה לא מסע שיווקי שצריך למשוך קונים.

    השבמחק
  2. אני לא מסכים איתך צריך שאנשים יזכרו ואם מה שגורם להם היום לזכור לא עוזר אז צריך לשנות צריך להתקדם אם העולם ככה תמיד אמרו לי בשיעורי הסטוריה

    השבמחק
  3. אני לא מסכים איתך צריך שאנשים יזכרו ואם מה שגורם להם היום לזכור לא עוזר אז צריך לשנות צריך להתקדם אם העולם ככה תמיד אמרו לי בשיעורי הסטוריה

    השבמחק
  4. יפה אמרת זלמן! וקראתיייייייי סוףסוף

    השבמחק
  5. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  6. זלמן לא צריך לשנות את הצפירה צריך לשנות את הסביבה. חג שמח

    השבמחק