יום חמישי, 23 בינואר 2014

״המדריך להומלס המתחיל״

לפני שנה יצאתי למסע ׳הומלסיות׳ שבה התבוננתי, למדתי, וחוויתי את כל מה שיכולתי ללמוד ולחוות במשך שבוע. הנה עיקרי הדברים;

״הומלס הוא אדם שיכול לחיות ללא אנשים, ויכול לחיות עם כולם״ - הומלס, אבי תנועת ההומלסיות, 1780.

א. קנה שק שינה. אל תבזבז עליו הרבה כסף, אבל אל תחסוך יותר מידי, אחרי הכל, ה׳מיטה הניידת׳ היא מעמודי התווך שבפילוסופיה ההומלסית, ובסופו של דבר, אתה היחיד שלא יישן כתוצאה משק שינה דפוק.

ב. דאג למקור מים בסביבה. נהר או מעיין יהיו הבחירה המוצלחת ביותר. אמנם ברז יכול אף הוא להתאים, אך אין ספק שברז יהיה הרבה פחות מקורי.

ג. דאג לאפשרות חימום למים. בכל שנה מתים עשרות של הומלסים מקור, ולכן אם אתה רוצה להתמיד בקטע של ההומלסיות, אתה חייב להתכונן בהתאם.

ד. הכר את האזור. זהו תנאי הכרחי בדרך להפוך להומלס מקצועי. וכמו שאמר אחד מגדולי הפילוסופיה ההומלסית; ״הומלס איננו אדם בלי בית, הומלס הוא אדם שכל הרחוב שייך לו״.

ה. הכר את הדמויות. זהו תנאי הכרחי בכדי לא להסתבך. תאר לך סיטואציה מאיימת כשבאיזה לילה חשוך אתה משתין על עץ, כשפתאום מגיע אחד מההומלסים הוותיקים, וטוען בתוקף שזהו העץ שלו - פה הוא משתין כבר שנים. במצב כזה אתה בבעיה גדולה, שמועות עוברות מהר, ומחר כולם ישתינו על העץ שלך. במצב הטוב אתה תברח, ותיטוש מאחוריך את העתיד המזהיר, במצב הרע לא תוכל להשתין יותר.

ו. הכר את המזג - אל תהיה סטלן. מספיק שעברו כמה ימים שלא בדקת מה יהיה המזג, ופתאום מתחיל שלג כבד - מקורות המים שלך קופאים - אין לך איפה לשכב, וייתכן שברגע אחד תפסיד את כל מה שעבדת עליו.

ז. הכר מקומות נוספים. מכל סיבה שלא תהיה, ייתכן שיום אחד פתאום לא תוכל להמשיך לישון במקום הקבוע שלך, לפעמים זה יבוא ממש בהפתעה ותהיה חייב לאלתר, דבר שהינו חיוני בדרכך החדשה. ככל שתכיר יותר מקומות, ככה האופציות שלך יגדלו בתקופת משבר.

ח. אל תהיה גיבור. הטבע יותר חזק ממך, וישנם אנשים רעים ממך. הומלסיות דורשת המון יצירתיות בשעות קשות, אם נתקלת בבעיה פשוט תעזוב, לך למקום אחר, שינוי מקום לא מוריד מהרמה שלך, הוא בסך הכל אומר שאתה הומלס בעל מעוף.

ט. דע להתמזג. הרבה אנשים יכולים להסתכל עליך במבט רע, מזלזל, ואפילו להפוך אותך למושא להתעללות. הפתרון הוא לא להראות, פשוט להפוך לחלק מהנוף. מספרים על אחד ההומלסים - מהמקצוענים ביותר שהיו, שאנשים לא ידעו בכלל שהוא קיים, אחרי שהוא מת, הגופה שלו שכבה שם במשך שלשה חודשים, מכיוון שכולם חשבו שהיא חלק מהמדרכה שעליה הוא היה חי.

י. אל תחזיק עליך סמים. אתה הומלס, לא נרקומן.

יא. אידיאולוגיה. להיות סתם הומלס יכול להיות נחמד, יש בזה המון יתרונות, אבל כשתבנה לעצמך ׳דרך חיים׳ של הומלס, אתה תהפוך לחזק מתמיד, לא כל גשם יבריח אותך, ולא כל שמש תשרוף אותך. ככל שהתיאוריה שלך תהיה חזקה יותר אתה עצמך תהיה חזק יותר - מוסד ההומלסיות יהיה חזק יותר.

יב. תנהל יומן. הומלס בעל מעוף תמיד יכתוב מה קורה, איפה וכמה. תחשוב על זה, ייתכן שדור חדש של הומלסים יקרא את אותן המחברות וינהל חיים טובים יותר, והכל בזכותך, אדם קטן שעשה היסטוריה.

הומלסיות מהנה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה